Nástup Dítětě s ADHD k základnímu vzdělávání – Bc. Silvie HOLKOVÁ
Bc. Silvie HOLKOVÁ
Master's thesis
Nástup Dítětě s ADHD k základnímu vzdělávání
The start of primary education of a child with ADHD
Abstract:
Tématem mé práce je analýza nástupu žáka s ADHD k základnímu vzdělávání. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části je definován syndrom ADHD, jeho etiologie, příčiny vzniku, typy a specifika vzdělávání žáků s touto diagnózou. V praktické části je provedena analýza nástupu konkrétního žáka do první třídy, jeho výchovná a vzdělávací specifika i výstupy v jednotlivých oblastech základního trivia …moreAbstract:
The topic of my thesis is to analyze the primary education entry of a pupil with ADHD. The thesis is divided into two parts. The theoretical part defines the ADHD syndrome, its etiology, causes, types and specifics of education of pupils with this diagnosis. In the practical part, there is an analysis of the entry of a particular pupil to the first grade, their educational specifics, as well as specifics …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 4. 2020
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: PaedDr. Renata Kovářová, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
HOLKOVÁ, Silvie. Nástup Dítětě s ADHD k základnímu vzdělávání. Ostrava, 2020. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakultaUniversity of Ostrava
Pedagogical FacultyMaster programme / field:
Special Pedagogy / Special Pedagogy for Teachers
Theses on a related topic
-
Rozvoj komunikačních schopností žáků první třídy základní školy logopedické
Pavla Šulcová -
Pohybové aktivity zaměřené na atletiku, pro žáky první a druhé třídy
Jan ŠEBO -
Adaptace žáků první třídy základních škol
Veronika Skalníková -
Lived experiences of students with ADHD, parents of students with ADHD, and teachers of students with ADHD with factors that support school inclusion and functioning of students with ADHD
Růžena KRTKOVÁ RUDNICKÁ