Vytváření příležitostí pro rozvoj čtenářské gramotnosti ve výuce na 1. stupni prostřednictvím metod kritického myšlení – Mgr. Dominika Hrnčiříková
Mgr. Dominika Hrnčiříková
Diplomová práce
Vytváření příležitostí pro rozvoj čtenářské gramotnosti ve výuce na 1. stupni prostřednictvím metod kritického myšlení
Creating opportunities for the development of reading literacy at primary school teaching through the methods of critical thinking
Anotace:
Diplomová práce se zabývá rozvojem čtenářské gramotnosti u žáků čtvrtých a pátých ročníků základní školy prostřednictvím využití metod kritického myšlení a hledáním příležitostí daného rozvoje ve vyučovacích předmětech napříč kurikulem. V teoretické části práce je vymezen pojem čtenářská gramotnost. Uvedena jsou jak jeho teoretická východiska, postavení ve školním kurikulu, tak i možnosti jeho rozvoje …víceAbstract:
The diploma thesis deals with the development of reading literacy in fourth and fifth grade of primary school students through the use of critical thinking methods and finding opportunities for its development across the curriculum. The theoretical part of the thesis defines the concept of reading literacy, including its theoretical foundations, position in the school curriculum, and possibilities …víceKlíčová slova
kurikulum primárního vzdělávání čtenářská gramotnost kritické myšlení třífázový model učení program Čtením a psaním ke kritickému myšlení metody kritického myšlení the primary education curriculum reading literacy critical thinking three-stage learning model program Reading and Writing for Critical Thinking critical thinking methods
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 21. 4. 2023
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/p7u0v/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 29. 1. 2024
- Vedoucí: doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
HRNČIŘÍKOVÁ, Dominika. \textit{Vytváření příležitostí pro rozvoj čtenářské gramotnosti ve výuce na 1. stupni prostřednictvím metod kritického myšlení}. Online. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. 2023. Dostupné z: https://theses.cz/id/frtj9d/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy (pětileté) / Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Práce na příbuzné téma
-
Reading literacy and extensive reading programmes within second language education
Dana Taušová -
Vzdělávání k demokratickému občanství pomocí metod Filozofie pro děti a Čtením a psaním ke kritickému myšlení
Martin Drnek -
Úroveň čtenářské gramotnosti u žáků běžných nespecializovaných základních škol a základních škol implementující program čtení a psaní ke kritickému myšlení
Iva HEJDOVÁ -
Metody čtením a psaním ke kritickému myšlení ve společenskovědním vzdělávání
Nikola ŠKODÁKOVÁ -
Projektované kurikulum tělesné výchovy pro primární vzdělávání ve Španělsku
Veronika Pelcová -
Projektované kurikulum tělesné výchovy pro primární vzdělávání v Irsku
Martina Habrdlová -
Analýza kurikula primárního vzdělávání v České republice ve vztahu k testové baterii MOBAK.
Radek Žižlavský -
Revize kurikula primárního vzdělávání v kontextu učitele 1. stupně základní školy
Marie Žídková