Bc. Karolína Valešová

Bachelor's thesis

Sémantika reklamy - umělecké intervence v mediálním prostoru

Semantics in Advertising - Art Intervention in Media
Abstract:
Cílem této práce, je seznámení s fenoménem reklamy, přiblížení hlavních praktik, cílů a účinků reklamního průmyslu a zaměření se na reklamu jakožto umění. Všechny získané informace jsou následně ukazovány na rozboru dokumentu Český sen.
Abstract:
This dissertation discusses the phenomenon of advertising. It focuses on the goal, effects and overall working of advertisement and contemplate whether it could be defined as an art. All knowledge gained from the research on the subject is used when examining the film Czech Dream.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 5. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 15. 6. 2009
  • Supervisor: Mgr. Viktor Pantůček, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta