Natálie Rothschedlová
Bachelor's thesis
Zakázaná reklama a regulace reklam
Banned advertisement and advertisement regulations
Abstract:
Bakalářská práce pojednává o zakázané reklamě a regulacích reklamy. Zkoumá, jaké reklamní metody jsou zakázané a jak je reklama regulována ze strany České republiky, a jak ze strany Evropské Unie. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena především na reklamu zakázanou, způsoby regulace reklamy, ale také na zakázané reklamní metody a způsoby regulace reklamy na …moreAbstract:
The bachelor's thesis deals with prohibited advertising and advertising regulations. It examines which advertising methods are prohibited and how advertising is regulated. Furthermore, how the Czech Republic and the European Union regulate advertising. The work is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part is focused mainly on prohibited advertising and methods of advertising …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 6. 2022
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/85713
Thesis defence
- Date of defence: 14. 9. 2022
- Supervisor: Elvíra Čermáková
- Reader: Jitka Volfová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/85713
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme:
Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Cultural Differences in Advertising Between Scandinavian and Balkan Countries
Leevi Pohjosmäki -
Effectiveness of advertising in different cultural environments (a case study of Coca-cola)
Uliana Mikhalets -
Methods of recruitment and selection of employees with focus on advertising agencies
Lenka Kůsová -
Regulace reklamy
Petra Ondroušková -
Regulace reklamy
Michaela Marčanová -
Regulace reklamy
Lenka Vinická -
Regulace reklamy na internetu
Michaela Kytková -
Marketingová komunikace mobilních operátorů v České republice s důrazem na využití reklamy
Matěj Havlíček