Adaptace žáků z Waldorfské základní školy na tradiční střední školy – Zuzana Vácziová
Zuzana Vácziová
Bachelor's thesis
Adaptace žáků z Waldorfské základní školy na tradiční střední školy
The adaptation of students from a Waldorf elementary school to a traditional high school
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na téma alternativního školství a věnuje se adaptaci absolventů Waldorfské základní školy při přechodu na tradiční střední školy. Práce popisuje vznik, vývoj a dělení alternativních škol. Přibližuje jejich základní znaky, specifika v přístupu k žákům ve vyučování a rozdíly oproti tradičnímu školství. V hlavní části je práce zaměřena na popis jevů vyskytujících se při přechodu …moreAbstract:
The bachelor thesis is focused on the topic of alternative education. It deals with the adaptation of Waldorf primary school graduates in their transition to tradi-tional secondary schools. The thesis describes the origin, development and classifi-cation of alternative schools. It presents their principal characteristic features, specifics in the approach to students in the classes and differences …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 5. 2023
Thesis defence
- Date of defence: 13. 6. 2023
- Supervisor: Mgr. Mgr. Lenka Kamanová, Ph.D.
- Reader: Peter Marinič, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VÁCZIOVÁ, Zuzana. \textit{Adaptace žáků z~Waldorfské základní školy na tradiční střední školy}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Institute of Lifelong Learning. 2023. Available from: https://theses.cz/id/fw0fdz/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Institut celoživotního vzděláváníMendel University in Brno
Institute of Lifelong LearningBachelor programme / field:
Specialisation in pedagogy / Teaching of practical subjects and vocational training
Theses on a related topic
-
Alternative Education Focusing on Dalton Plan
Jana Melkusová -
Alternativní školství kritickýma očima, vzdělávání pro budoucnost
Adéla Němcová -
Impact of Feedback Strategies on Student Motivation and Growth Mindset for English Language Classrooms in the Czech Republic
Veronika Halászová -
Proces tranzice do nového prostředí u dětí ve věku od 1 do 3 let
Martina Modráková -
Adaptace žáků na přechod na střední školu: případová studie
Tomáš Gill -
Waldorf Teacher and his/her Influence on Development of Learner's English Speaking and Listening Competences
Lenka Cetkovská -
Alternative Education: English Language Teaching at Waldorf Secondary Schools
Kristýna MICKOVÁ -
Teaching English in Waldorf School
Pavla Lososová