Využití nástrojů etického marketingu v kosmetickém a módním průmyslu – Bc. Simona Lašáková
Bc. Simona Lašáková
Master's thesis
Využití nástrojů etického marketingu v kosmetickém a módním průmyslu
The use of Ethical Marketing Tools in the Cosmetics and Fashion Industry
Abstract:
Práce se zabývá návrhem etického rámce marketingu v kosmetickém a módním průmyslu. Definuje pojmy jako je etika, udržitelnost, CSR, popisuje problematiku influencer marketingu, online reklamy a Webu 3.0. V analytické části práce je proveden kvantitativní průzkum, který ověřuje hypotézy týkající se spotřebitelského chování. Následují rozhovory s marketingovými specialisty. V návrhové části práce jsou …moreAbstract:
The thesis deals with the design of an ethical framework for marketing in the cosmetics and fashion industry. It defines concepts such as ethics, sustainability, CSR, describes the issues of influencer marketing, online advertising and Web 3.0. In the analytical part of the thesis, a quantitative survey is conducted to test hypotheses regarding consumer behaviour. This is followed by interviews with …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2022
Thesis defence
- Supervisor: PhDr. Jiří Nesiba, Ph.D. LL.M.
- Reader: Ludmila Navrátilová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: NEWTON College a.s., Vysoká škola NEWTONNEWTON College a.s.
NEWTON UniversityMaster programme:
Economics and Management
Theses on a related topic
-
Marketingová olympiáda na sociálních sítích: influencer jako obchodní partner
Daniel Štípek -
International Legal Framework for the Regulation of Misleading Advertising of Dietary Supplements on Social Media: Consumer Protection and Prevention of Nutrition Misinformation
Tereza Bártová -
Sex work in Ukraine: Public attitudes and legal frameworks
Roman Groza -
Ethical Marketing
Iuliia Galliamova -
Ethical Marketing in focusing on Greenwashing
Darya Veryovkina -
Ethical Marketing
Inna Karachevtseva -
Ethical Marketing
Anastasia Frolova -
Společenská odpovědnost firmy a sociální marketing
Marta Masliy