Bc. Simona Lašáková

Master's thesis

Využití nástrojů etického marketingu v kosmetickém a módním průmyslu

The use of Ethical Marketing Tools in the Cosmetics and Fashion Industry
Abstract:
Práce se zabývá návrhem etického rámce marketingu v kosmetickém a módním průmyslu. Definuje pojmy jako je etika, udržitelnost, CSR, popisuje problematiku influencer marketingu, online reklamy a Webu 3.0. V analytické části práce je proveden kvantitativní průzkum, který ověřuje hypotézy týkající se spotřebitelského chování. Následují rozhovory s marketingovými specialisty. V návrhové části práce jsou …more
Abstract:
The thesis deals with the design of an ethical framework for marketing in the cosmetics and fashion industry. It defines concepts such as ethics, sustainability, CSR, describes the issues of influencer marketing, online advertising and Web 3.0. In the analytical part of the thesis, a quantitative survey is conducted to test hypotheses regarding consumer behaviour. This is followed by interviews with …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2022

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Jiří Nesiba, Ph.D. LL.M.
  • Reader: Ludmila Navrátilová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: NEWTON College a.s., Vysoká škola NEWTON