Sexism in Advertising for the Hospitality Industry – Bc. Anastasiya Morozova
Bc. Anastasiya Morozova
Bachelor's thesis
Sexism in Advertising for the Hospitality Industry
Sexism in Advertising for the Hospitality Industry
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá otázkou sexismu v reklamě pro hotelnictví. Dvěmi výzkumní otázky jsou formulovány následovně – “Jak lidé ve věku 18 – 30 let vnímají sexismus v reklamě pro hotelnictví?” a “Jak sexismus v reklamě pro hotelnictví ovlivňuje chování spotřebitelů?”. V první, teoretické části se zabývá základní teorií, vysvětluje se pojmy, krátce se nahlíží do dějin reklamy a feminismu a …moreAbstract:
This bachelor’s thesis deals with the matter of sexism in advertising for the hospitality industry. Two research questions are „How do people of age category 18-30 years old perceive sexism in advertising in hospitality industry?“ and „How does sexism in advertising affects consumer behavior in hospitality industry?“ One part of the thesis covers basic theory, briefly going through the definitions …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2016
Identifier:
http://is.vsh.cz/th/14071/vsh_b/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 6. 2016
- Supervisor: Ing. Stanislava Belešová, PhD.
- Reader: Ing. Martina Sochůrková
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v PrazeInstitute of Hospitality Management in Prague
Bachelor programme / field:
Gastronomy, Hotel Management and Tourism / Hospitality Management (Study in English)
Theses on a related topic
-
Čeština a cizí jazyky v (české) reklamě v hotelnictví
Alina Kurbatova -
Zásady a možnosti facebookovej reklamy a jej využitie v hotelníctve
Zuzana Balušíková -
Gender marketing na příkladu reklamní kampaně Dove
Dominika Šenková -
Reprezentace genderových stereotypů v reklamních sděleních
Viktorie Johana Burešová -
Sexismus v českých a ruských reklamách
Victoria Gimranova -
Sexismus a stereotypy v reklamě - Postavení ženy v reklamě
Jana Bělunková -
Sexismus a genderové rozdíly v reklamě
Filip ŠŤASTNÝ -
Genderové prvky a sexismus v reklamě
Lenka Komínková