Moderní přístupy k akvizicím a vyhodnocování umístění retailových provozoven – Bc. Tomáš Halva
Bc. Tomáš Halva
Master's thesis
Moderní přístupy k akvizicím a vyhodnocování umístění retailových provozoven
Modern approaches to acquisitions and evaluating the location of retail stores
Abstract:
Současná digitální doba přináší přístup k obrovskému množství dat. Pro maloobchodní společnosti je v dnešní době zásadní porozumět nejen zákaznickému chování, ale i samotným preferencím potenciálních zákazníků, kteří do prodejen přicházejí na základě určitých vzorců v chování. Jedním nejefektivnějších způsobů je geolokační analýza. Opírá se o data získaná z mobilních telefonů zákazníků - z GPS lokace …moreAbstract:
The digital age brings access to vast amounts of data. For retail companies today, it is crucial to understand not only customer behavior, but also the very preferences of potential customers who come into stores based on certain behavioral patterns. One of the most effective ways is geolocation analysis. It relies on data collected from customers' mobile phones - from GPS location, from Wi-Fi networks …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 4. 2024
Thesis defence
- Date of defence: 4. 6. 2024
- Supervisor: doc. Ing. Josef Abrhám, Ph.D.
- Reader: Zuzana Horváthová, DiS., externi
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HALVA, Tomáš. \textit{Moderní přístupy k akvizicím a vyhodnocování umístění retailových provozoven}. Online. Master's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2024. Available from: https://theses.cz/id/fzrtxo/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementMaster programme:
Podnikání a administrativa
Theses on a related topic
-
Big data a jejich význam pro cestovní ruch
Pavel Koloc -
Vztah výše prémií akvizic (Acquisition Premium) a klíčových ekonomických ukazatelů.
Richard Schmied -
Expanding a retail company online
Marek Andreánsky -
Strategic Analysis of the company X5 Retail Group in the Russian Federation
Mikhail Dogadin -
Investment appeal evaluation of a public company by a retail investor: a case study of LVMH stock
Stepan Nikolaev -
Position of women in company Lagardere Travel Retail
Lucie Šimůnková -
Styles of Management in Russian Retail Company
Ksenia Burman -
Assessment of the Financial Position and Performance of a Chosen Russian Company Operating in Children´s Goods Retail
Viktoriia Sharkova
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights