Bc. Kateřina Lipavská

Bachelor's thesis

Proces učení spotřebitele a zapamatování reklamy

Learning process of consumer and memorization of advertising
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá procesem učení spotřebitele a zapamatováním reklam. Teoretická část popisuje kognitivní procesy, psychologii marketingu, předsudky, stereotypy a asociacemi v marketingu a v neposlední řadě reklamou. Praktická část zjišťuje míru zapamatování reklam po opakovaném přehrávání prostřednictvím dotazníkového šetření. Součástí dotazníku je dále inteligenční test WAIS-R. Cílem práce …more
Abstract:
The bachelor's thesis deals with the learning process of customer and memorization of advertising. The theoretical part describes the cognitive process, psychology of marketing, prejudices, stereotypes and associations in marketing and last but not least advertising. The practical part detects the level of memorization of advertising after repeated playback trough a questionnaire survey. The questionnaire …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 6. 2021
  • Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
  • Reader: Mgr. Michal Tomčík, PhD.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní