BcA. Mária Žilecká

Master's thesis

Úloha hudby v reklamě

The role of music in advertisement
Abstract:
Diplomová práce „Úloha hudby v reklamě“ pojednává o důležitosti a využití hudební složky v televizní reklamě. Cílem této teoretické práce je obohatit tuto problematiku o nové poznatky z odborných výzkumů, které doposud nejsou reflektovány v českém jazyce. Práce postupně popisuje reklamu, využití psychologických poznatků v reklamě a následně se věnuje nejdůležitější části, a to samotné hudbě v reklamě …more
Abstract:
The diploma thesis "The role of music in advertisement" deals with the importance and the use of the musical component in television advertising. The aim of the thesis is to enrich this issue with new findings from scientific researches, which are not reflected in the czech language. The work gradually describes advertising, the use of psychological knowledge in advertising, and then focuses on the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 5. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 6. 2018
  • Supervisor: PhDr. Andrea Mikotová, Ph.D.
  • Reader: MgA. Zuzana Lukášová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, Hudební fakulta
https://is.jamu.cz/th/sc1tq/