BcA. Mária Žilecká
Master's thesis
Úloha hudby v reklamě
The role of music in advertisement
Abstract:
Diplomová práce „Úloha hudby v reklamě“ pojednává o důležitosti a využití hudební složky v televizní reklamě. Cílem této teoretické práce je obohatit tuto problematiku o nové poznatky z odborných výzkumů, které doposud nejsou reflektovány v českém jazyce. Práce postupně popisuje reklamu, využití psychologických poznatků v reklamě a následně se věnuje nejdůležitější části, a to samotné hudbě v reklamě …moreAbstract:
The diploma thesis "The role of music in advertisement" deals with the importance and the use of the musical component in television advertising. The aim of the thesis is to enrich this issue with new findings from scientific researches, which are not reflected in the czech language. The work gradually describes advertising, the use of psychological knowledge in advertising, and then focuses on the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 5. 2018
Identifier:
https://is.jamu.cz/th/sc1tq/
Thesis defence
- Date of defence: 8. 6. 2018
- Supervisor: PhDr. Andrea Mikotová, Ph.D.
- Reader: MgA. Zuzana Lukášová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, Hudební fakultahttps://is.jamu.cz/th/sc1tq/
Janáček Academy of Music and Performing Arts in Brno
Faculty of MusicMaster programme / field:
Art of Music / Music Production
Theses on a related topic
-
Spotřebitelské chování a marketing
Kateřina Cibochová -
Digitální marketing na sociálních sítích a jeho vliv na spotřebitelské chování generace Z
Vilém Kopal -
How has digital marketing evolved during COVID-19 pandemic as a result of a sedentary consumer? With a focus on marketing communication strategy.
Fabiana Carrasco Cueto -
Influencer marketing ako dominantný nástroj online marketingovej komunikácie a jeho vplyv na spotrebiteľské správanie
Ester Turi Nagyová -
Influencer marketing - cross-cultural study
Tuan Vu Dao -
Marketing ve virtuálním prostředí a jeho vliv na spotřebitelské chování hráčů
Matěj Schamberger -
Marketing firmy z pohledu behaviorální ekonomie
Kateřina Písaříková -
Marketing podle trendů spotřebitelského chování
Adam Šrámek