Marketingová strategie firmy Procter & Gamble – Michala Centnerová
Michala Centnerová
Master's thesis
Marketingová strategie firmy Procter & Gamble
Marketing strategy of Procter & Gamble
Abstract:
Cílem mé diplomové práce bylo zhodnotit, zda je marketingová strategie firmy Procter & Gamble (P&G), výrobce rychloobrátkového zboží, efektivní a zda díky ní vybrané značky P&G (Pampers, Gillette, Pantene, Head & Shoulders, Wella Pro Series) vyhrávají nad svými konkurenty v daných kategoriích (dětské plenky, pánské holení, šampony) na českém trhu. K posouzení jsem využila aplikace marketingových nástrojů …moreAbstract:
The aim of my thesis was to evaluate whether the marketing strategy of Procter & Gamble (P&G), a manufacturer of fast-moving consumer goods, is efficient and how the marketing strategy influences the market position of selected P&G brands (Pampers, Gillette, Pantene, Head & Shoulders, Wella Pro Series) in their market categories (diapers, male grooming, and shampoo) on the Czech market. In the course …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 6. 2012
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/63995
Thesis defence
- Date of defence: 5. 6. 2013
- Supervisor: Jiří Zeman
- Reader: Alena Filipová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/63995
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Marketing a jeho strategie v kryptoměnách
Igor Zavadovský -
Knižní marketing - Návrh marketingové strategie
Nicole Urbančíková -
Marketing In Public Space Focus On Shopping Malls Marketing Strategies
Anna Klimenko -
Digitální marketing v hotelnictví a gastronomii a strategie na sociálních sítích
Ananyan Ananyan -
Financial analysis of “Procter&Gamble”
Saiyora Kubdasheva