Michala Centnerová

Master's thesis

Marketingová strategie firmy Procter & Gamble

Marketing strategy of Procter & Gamble
Abstract:
Cílem mé diplomové práce bylo zhodnotit, zda je marketingová strategie firmy Procter & Gamble (P&G), výrobce rychloobrátkového zboží, efektivní a zda díky ní vybrané značky P&G (Pampers, Gillette, Pantene, Head & Shoulders, Wella Pro Series) vyhrávají nad svými konkurenty v daných kategoriích (dětské plenky, pánské holení, šampony) na českém trhu. K posouzení jsem využila aplikace marketingových nástrojů …more
Abstract:
The aim of my thesis was to evaluate whether the marketing strategy of Procter & Gamble (P&G), a manufacturer of fast-moving consumer goods, is efficient and how the marketing strategy influences the market position of selected P&G brands (Pampers, Gillette, Pantene, Head & Shoulders, Wella Pro Series) in their market categories (diapers, male grooming, and shampoo) on the Czech market. In the course …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 6. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 5. 6. 2013
  • Supervisor: Jiří Zeman
  • Reader: Alena Filipová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/63995

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod