Nasazení agilních a štíhlých principů v oblasti řešení ITIL Service Desk – Bc. Zdeněk FUCHS
Bc. Zdeněk FUCHS
Master's thesis
Nasazení agilních a štíhlých principů v oblasti řešení ITIL Service Desk
Implementing agile and lean principles in ITIL Service Desk solutions
Abstract:
Práce je zaměřena na vytvoření metodiky, která obecně jakýkoliv ITIL Service Desk provoz provede procesem optimalizace prováděných činností, s využitím agilních a štíhlých praktik. Metodika je rozdělena na dvě hlavní části. První část řeší optimalizaci pracovních procesů Service Desk provozu. Druhá část se zaměřuje na minimalizaci opakování výskytu vybraných problémových domén, vznikajících v oblasti …moreAbstract:
This thesis is focused on a methodology for ITIL Service Desk tasks optimization. General methodology that utilizes the advantages of Agile and Lean techniques have been designed and presented. There are two main pillars of this methodology. The first one is aimed to Service Desk workflow optimization and the second analyses and minimizes the impact of specific classified recurrent issues.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2016
Accessible from:: 25. 4. 2016
Thesis defence
- Date of defence: 27. 5. 2016
- Supervisor: RNDr. Jaroslav Žáček, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
FUCHS, Zdeněk. Nasazení agilních a štíhlých principů v oblasti řešení ITIL Service Desk. Ostrava, 2016. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Přírodovědecká fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 25.4.2016
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 25. 4. 2016 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Přírodovědecká fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ScienceMaster programme / field:
Information Science / Information Systems
Theses on a related topic
-
Aplikační programové rozhraní pro ITIL Service Desk systémy
Pavel Širůček -
Are the principles of ITIL service desk applicable to the environment of SME?
Yauheni Semianenka -
Implementace ITIL procesů do středně velké firmy
Martin Lolek -
Certifikácia nástroja Service Desk
Miroslav Bereš -
Service desk a jeho důležité aspekty v procesu transformace podniku
Jakub Heráň