Bc. Zdeněk FUCHS

Master's thesis

Nasazení agilních a štíhlých principů v oblasti řešení ITIL Service Desk

Implementing agile and lean principles in ITIL Service Desk solutions
Abstract:
Práce je zaměřena na vytvoření metodiky, která obecně jakýkoliv ITIL Service Desk provoz provede procesem optimalizace prováděných činností, s využitím agilních a štíhlých praktik. Metodika je rozdělena na dvě hlavní části. První část řeší optimalizaci pracovních procesů Service Desk provozu. Druhá část se zaměřuje na minimalizaci opakování výskytu vybraných problémových domén, vznikajících v oblasti …more
Abstract:
This thesis is focused on a methodology for ITIL Service Desk tasks optimization. General methodology that utilizes the advantages of Agile and Lean techniques have been designed and presented. There are two main pillars of this methodology. The first one is aimed to Service Desk workflow optimization and the second analyses and minimizes the impact of specific classified recurrent issues.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2016
Accessible from:: 25. 4. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 5. 2016
  • Supervisor: RNDr. Jaroslav Žáček, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

FUCHS, Zdeněk. Nasazení agilních a štíhlých principů v oblasti řešení ITIL Service Desk. Ostrava, 2016. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Přírodovědecká fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 25.4.2016

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 25. 4. 2016 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Přírodovědecká fakulta

University of Ostrava

Faculty of Science

Master programme / field:
Information Science / Information Systems