Veronika Hašková

Bachelor's thesis

Public relations vybrané neziskové organizace

Public relations of a selected a non-profit organization
Abstract:
Public relations jsou klíčovým nástrojem společenských, hospodářských i politických elit. Pomocí public relations ovlivňují ziskové i neziskové organizace veřejné mínění a tím i jednání při rozhodování veřejnosti. Veřejné mínění je zásadní proměnná veličina, které může rozhodovat o úspěchu či neúspěchu všech subjektů, na které působí. Média jsou takzvaným zprostředkovatelem informací a sehrává zásadní …more
Abstract:
Public Relations is a key tool used by social, economic, and political elites. The use of PR in profit and non-profit organizations influences public opinion and affects public decision-making. Public opinion acts as a fundamental variable determining the success or failure of all entities its influences. Media are the mediator of information and it plays a crucial role in shaping public opinion. The …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 6. 2021
  • Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
  • Reader: Ing. Pavla Varvažovská, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication