Rozvoj komunikační kompetence u žáků s mentálním postižením za využití metod alternativní a augmentativní komunikace – Kristýna MIKEŠTÍKOVÁ
Kristýna MIKEŠTÍKOVÁ
Bakalářská práce
Rozvoj komunikační kompetence u žáků s mentálním postižením za využití metod alternativní a augmentativní komunikace
Development of communication competence in pupils with intellectual disability using alternative and augmentative communication methods
Anotace:
Bakalářská práce pojednává o rozvoji komunikační kompetence u žáků s mentálním postižením a poruchou autistického spektra s využitím metod alternativní a augmentativní komunikace. Cílem je definovat možnosti využití komunikačních systémů ve vzdělávání. První část shrnuje teoretické poznatky v oblasti mentálního postižení a autismu. Dále rozdělení jednotlivých metod alternativní a augmentativní komunikace …víceAbstract:
The bachelor's thesis discusses the development of communication competence in students with mental disabilities and autism spectrum disorder using alternative and augmentative communication methods. The goal is to define the possibilities of using communication systems in education. The first part summarizes theoretical knowledge in the field of mental disability and autism spectrum disorder. Furthermore …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 20. 4. 2023
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: prof. Mgr. Kateřina Vitásková, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
MIKEŠTÍKOVÁ, Kristýna. \textit{Rozvoj komunikační kompetence u žáků s mentálním postižením za využití metod alternativní a augmentativní komunikace}. Online. Bakalářská práce. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta. 2023. Dostupné z: https://theses.cz/id/g71kdw/.
Jak správně citovat práci
MIKEŠTÍKOVÁ, Kristýna. Rozvoj komunikační kompetence u žáků s mentálním postižením za využití metod alternativní a augmentativní komunikace. Olomouc, 2023. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Pedagogická fakulta
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Pedagogická fakultaUNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Speciální pedagogika pro 2. stupeň základních škol a střední školy / Speciální pedagogika pro 2. stupeň základních škol a střední školy / Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání
Práce na příbuzné téma
-
Alternativní a augmentativní komunikace u dětí s těžkým mentálním a kombinovaným postižením
Jitka KUČEROVÁ -
Využití metod alternativní a augmentativní komunikace u dětí s autismem a mentálním postižením
Tereza Kulhánková -
Nové možnosti a přístupy v aplikaci alternativní a augmentativní komunikace
Tereza MRÁZKOVÁ -
Využití alternativní a augmentativní komunikace u žáků na základní škole speciální a v domově pro osoby se zdravotním postižením
Taťána Mohelníková -
Využití metod alternativní a augmentativní komunikace v Mateřské škole a Základní škole speciální NONA v Novém Městě nad Metují
Renáta Kollertová -
Možnosti a využití technických pomůcek, aplikací pro alternativní a augmentativní komunikaci ve vybraných speciálně pedagogických centrech
Vendula MARZINOVÁ -
Využití výměnného obrázkového komunikačního systému a znaků ze znakového jazyka u žáka se sluchovým a přidruženým mentálním postižením
Barbora Rýdlová -
Možnosti rozvoje komunikace u dětí s poruchami autistického spektra – alternativní a augmentativní komunikace
Michala Břusková
Název
Vložil
Vloženo
Práva