Bc. Lenka Bečičková

Bachelor's thesis

Využití umělé inteligence při tvorbě vizuální identity značky v marketingu

The use of artificial intelligence in the creation of visual brand identification in marketing
Abstract:
Téma “Využití umělé inteligence při tvorbě vizuální identity značky v marketingu“ se zaměřuje na rozvoj a implementaci této technologie v marketingovém odvětví. Teoretická část vysvětluje klíčové pojmy spojené s brandingem, značkou a umělou inteligencí, popisuje současný stav jejího vývoje a zmiňuje oblasti vzájemného propojení těchto dvou oborů. Hlavním cílem je posoudit, zda nástroje umělé inteligence …more
Abstract:
The topic “The use of artificial intelligence in the creation of visual brand identity in marketing” focuses on the development and implementation of this technology in the marketing industry. The theoretical part explains the key concepts related to branding, brand and artificial intelligence describes the current state of its development and mentions the areas of interconnection between these two …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 5. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 6. 2024
  • Supervisor: Mgr. Pavlína Míčová
  • Reader: Mgr. Tomáš Staudek, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Bachelor programme / field:
Theory of Interactive Media / Theory of Interactive Media