Analýza hudby v rádiových reklamách a její možné působení na posluchače – Bc. Lucie Kalandříková
Bc. Lucie Kalandříková
Master's thesis
Analýza hudby v rádiových reklamách a její možné působení na posluchače
Analysis of music in radio commercials and its possible influence on a listener
Abstract:
Diplomová práce na téma „Analýza hudby v rádiových reklamách a její možné působení na posluchače“ popisuje rozhlasovou reklamu, hudbu v ní využitou a její vliv na posluchače. Práce je rozdělena na tři části – teoretickou, analytickou a výzkumnou. Teoretická část se zabývá zvukem v reklamě, popisuje všechny jeho složky, jaké má cíle, funkce, výhody a nevýhody hudba v rozhlasové reklamě, navíc také nastiňuje …moreAbstract:
This master thesis “Analysis of music in radio commercials and its possible influence on a listener“ describes radio commercials, the music in them and its influence on the listener. The thesis is divided into three parts – theoretical, analytical and research. The theoretical part is focused on sound in advertising, describes all its components, what are the goals, functions, advantages and disadvantages …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 12. 2020
Identifier:
https://is.muni.cz/th/z1wig/
Thesis defence
- Date of defence: 1. 2. 2021
- Supervisor: doc. PhDr. Marek Sedláček, Ph.D.
- Reader: prof. Michal Košut, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Secondary School Teacher Training in Music
Theses on a related topic
-
The Impact of Musical Aptitude on Czech Learners' Perception of L2 English Lexical Stress
Helena RYCHETSKÁ -
Sexism in advertising
Malika Tursun -
Differences in perception of erotic appeals in advertising between men and women
Elizaveta Gunina -
Sexism in Advertising for the Hospitality Industry
Anastasiya Morozova -
Multimodality and Genre Hybridism in Online Advertising of Weight Loss Supplements
Eva Čapková -
Využití klasické hudby v reklamě v rádiu a televizi
Barbora Hamáčková -
Úloha hudby v reklamě
Mária Žilecká -
Úloha hudby v reklamě
Michal ŠVEC