Petra TOMANOVÁ

Master's thesis

Promotional Discourse of Conventional vs. Socially Responsible Companies - A Socio-pragmatic Analysis

Propagační Diskurs Konvenčních vs. Společensky Odpovědných Firem ? Socio-pragmatická Analýza
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá socio-pragmatickou analýzou propagačního (komerčního) diskursu dvou typů firem: konvenčních firem a společensky odpovědných firem. První kapitoly práce práce popisují pojem sociální odpovědnost firem, základní principy marketingu, propagace a reklamy. Další kapitoly zahrnují teoretický rámec práce - teorie G. Cooka, M. Hallidaye a Van Dijka. Další kapitoly představují …more
Abstract:
This Master thesis deals with promotional (commercial) discourse analysis of two types of companies: conventional companies and socially responsible companies. The first chapters describe the term corporate social responsibility, the basic principles of marketing, promotion and advertising. Next chapters present theoretical background of the thesis - G. Cook's, M. Halliday's and Van Dijk's theories …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 1. 2018

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Zuzana Hurtová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

TOMANOVÁ, Petra. Promotional Discourse of Conventional vs. Socially Responsible Companies - A Socio-pragmatic Analysis. Ostrava, 2018. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakulta