Zpívaná poezie jako cesta k vnímání a interpretaci básní – Mgr. Blanka HORÁKOVÁ
Mgr. Blanka HORÁKOVÁ
Bachelor's thesis
Zpívaná poezie jako cesta k vnímání a interpretaci básní
Reading and understanding poetry through poems as songs
Abstract:
Tato závěrečná práce se věnuje stavu výuky a recepce poezie v dnešní škole a představuje několik zajímavých metod práce s poezií v hodinách literatury na střední škole. Součástí práce je didaktická interpretace zhudebněných básní Antonína Sovy, Petra Bezruče, Josefa Hory, Josefa Kainara a Jana Skácela. Zhudebněná poezie může být pro čtenáře pozitivním estetickým zážitkem a motivací pro četbu a recepci …moreAbstract:
The main focus of this study is poetry reading, understanding and teaching at schools. We describe some interesting creative methods, as well as using music in literature lessons. The methodical part of the study contains lesson plans for teaching poems of Antonín Sova, Petr Bezruč, Josef Hora, Josef Kainar and Jan Skácel including a presentation for the interactive whiteboard. We recommend using poems …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 5. 2012
Accessible from:: 14. 5. 2012
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Vladimíra Brčáková
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
HORÁKOVÁ, Blanka. Zpívaná poezie jako cesta k vnímání a interpretaci básní. Plzeň, 2012. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 14.5.2012
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 14. 5. 2012 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogickáUniversity of West Bohemia
Faculty of EducationBachelor programme / field:
. / Rozšiřující studium ČJ - Učitelství pro SŠ (pro absolventy učitelství ČJ pro 2. st. ZŠ)
Theses on a related topic
-
Metody kritického myšlení ve výuce českého jazyka a literatury na středních školách
Jana Nádeníčková -
Středoškolská výuka literatury pohledem teorie literatury
Blažková Blažková -
Metody výuky rozvíjející kritické myšlení žáků ve výuce českého jazyka a literatury na 2. stupni základní školy
Eva ŘÍHOVÁ -
Metody kritického myšlení ve výuce českého jazyka a literatury na 2. stupni ZŠ
Alena Kubíková -
Užití populární literatury a literatury pro dospívající ve výuce anglického jazyka
Mario POKORNÝ -
Aktivizační metody v hodinách českého jazyka a literatury na druhém stupni Scioškol
Radek GYÜRE -
Alternativní metody ve výuce češtiny na SŠ
Zuzana Procházková -
Vztah poezie a hudby v literatuře pro děti a mládež
Lenka Secká