Neokmeny a jiné subkultury ve světě současného marketingu a reklamy – Natalie Brzobohatá
Natalie Brzobohatá
Bachelor's thesis
Neokmeny a jiné subkultury ve světě současného marketingu a reklamy
Netribes and other subcultures in the world of modern marketing and advertising
Abstract:
Tato práce se zabývá fenoménem subkultur a neokmenů a jejich následným využitím v marketingu a reklamě. Jejím cílem je tedy zasadit fenomén subkultur do světa marketingu a reklamy. Pozornost věnuji především detailnímu popisu jednotlivých subkultur, jejich historii, znakům, ideologii, stylu a postojům. V neposlední řadě stručně zmiňuji termíny prolínající se s marketingovou a sociologickou částí práce …moreAbstract:
The bachleors work is dealing with the phneomen of subcultures and neotribes and their subsequent use in marketing and advertising. Main goal is to put the phenomen of subcultures and neotribes and theirs specific characters into the world of marketinf and advertising. I pay practicular attention to a detailed description of individual subcultures, their history, characters, ideology, style and attitudes …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 5. 2020
Thesis defence
- Supervisor: PhDr. Michaela Vaculíková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BRZOBOHATÁ, Natalie. \textit{Neokmeny a~jiné subkultury ve světě současného marketingu a~reklamy}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o., University of Creative Communication. 2020. Available from: https://theses.cz/id/ga7yz3/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o., Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o.Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o.
University of Creative CommunicationBachelor programme / specializace:
Creative marketing and communication / Creative marketing
Theses on a related topic
-
Reprezentce subkultur v reklamě
Barbora KURSOVÁ -
Do jaké míry má propagace a marketing vliv na úspěch filmu v české kinematografii.
Vojtěch Kajer -
Propagace značky Graffiti Likvid (se zaměřením na marketing na sociálních sítích)
Kateryna Ipatova -
Marketing a propagace střední školy
Nikola Hönigová -
Marketing a propagace Švandova divadla
Šárka Tichá -
Marketing a propagace státního hradu Pernštejn
Renáta Bednářová -
Marketing a propagace úpolových sportu v ČR
Tomáš Buchta -
Analýza marketingu a propagace vybrané sportovní akce
Jan Žák
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights