Jan Krejčíř
Bachelor's thesis
Marketing služeb vybraných leteckých společností
Services Marketing in Airline Industry
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá marketingem služeb v leteckém průmyslu s konkrétní aplikací na leteckou společnost Emirates a Qatar Airways. Hlavním cílem práce je aplikace marketingových strategii služeb na tyto dvě letecké společnosti, vzájemně je porovnat a navrhnout možná řešení na zlepšení marketingu služeb obou společností. V práci je analyzován marketingový mix, design služeb a SWOT analýza obou …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with Services Marketing in Airline Industry with a particular focus on Emirates and Qatar Airways. The main intention of this paper is to apply the services marketing strategies on these two airlines, compare them and come up with solutions and recommendations for the improvements of its marketing strategies. The main tools which are used for this purposes are SWOT Analysis …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 9. 2017
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/75335
Thesis defence
- Date of defence: 15. 1. 2019
- Supervisor: Tomáš Sadílek
- Reader: Petra Gronská
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/75335
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Strategie udržitelnosti společnosti Tyrolean Jets & Services
Ondřej Chobot -
Aktuální trendy ve službách letecké dopravy.
Jakub Buček -
Kvalita gastronomických služeb v letecké dopravě
Simona Révaiová -
Marketingová strategie Lékárny U Pöttingea s použitím marketingového nástroje service blueprint
Tereza Šilberská -
Produktový marketing ve společnosti České aerolinie, a. s.
Alena Dítětová -
Letecká přeprava nebezpečných věcí
Jan Purek -
Comparative Assessment of Customer Service in High-Cost Airline Industry
Akmaral Berikova -
Market Opportunity Analysis and Value Proposition Design for the Entry of Yellowjet, a Philippine Low Cost Airline to European Mar-ket
Raian Burgos Razal