Bc. Petra Vorlíčková

Bachelor's thesis

Klamavá reklama

Misleading Advertising
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá reklamou a pojmy, jež mají tuto problematiku přiblížit. Práce analyzuje, jakým způsobem působila reklama obecně a zvláště pak klamavá reklama nejen na historický, ale i na současný vývoj společnosti. Práce též zhodnocuje průměrného spotřebitele jak z hlediska vývoje v čase, tak i z hlediska psychologického a společenského. V práci je posouzen i vliv státních institucí na …more
Abstract:
Bachelor thesis focuses on advertising and describes key concepts relating to the investi-gated area. Thesis analyses effects of advertising in general and misleading advertising not only within historical but also current development of society. Thesis also assesses an av-erage consumer with respect to his/her mental and social development. There is also exam-ined influence of state authorities on …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 19. 6. 2014
  • Supervisor: JUDr. Aleš Rozehnal, Ph.D.
  • Reader: JUDr. Natália Mansella, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola regionálního rozvoje a Bankovní institut – AMBIS