Kvalitativní studie tvorby strategie ve sportovní organizaci – Eva Kratochvílová
Eva Kratochvílová
Master's thesis
Kvalitativní studie tvorby strategie ve sportovní organizaci
A Qualitative Study of Strategy Creation in a Sports Organization
Abstract:
Strategie je všeobecně považována za jeden z důvodů úspěchu organizace. Ovšem můžeme se jen domnívat, zda je tato teorie platná ve všech odvětvích. Proto jsem se rozhodla ve své diplomové práci zaměřit na vnímání strategie a strategického plánovacího cyklu, a jeho vliv na konkrétní sportovní odvětví. Tímto odvětvím je dostihový sport. Zjišťuji přitom vliv této teorie na konkrétní dostihovou stáj, její …moreAbstract:
Strategy is generally considered as one of the most important factors of organizations´ success. However, it can be supposed that this theory is applicable for all sectors. The diploma thesis focused on the perception of strategy, strategic planning cycle and its impact on the particular sports industry. This industry is Thoroughbred horse racing. The field of research was application of management …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 4. 2015
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/49939
Thesis defence
- Date of defence: 27. 5. 2016
- Supervisor: Stanislav Tripes
- Reader: Jiří Dvořák
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/49939
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Management
Theses on a related topic
-
The impact of online gaming on human physiology and the contributions of e-sports for sports organizations
Adam Horák -
Kampaň vybrané sportovní organizace na principu content marketingu
Alexandra Bagiová -
Management sportovní organizace
Jakub Kotlan -
Strategie řešení konfliktních situací z pozice manažera základní školy
Anna Zlatníková -
Strategie a její implementace v organizacích veřejné správy
Miroslav Račuch -
Analýza konkurenčního prostředí a zákazníků pro vytvoření marketingové strategie
Barbora Štancová