Kateřina Hanzlová

Master's thesis

Izrael: postavení na trhu mezinárodního cestovního ruchu

Israel: position on the international tourism market
Abstract:
Cílem diplomové práce je podat přehled o postavení Izraele na trhu mezinárodního cestovního ruchu. V úvodní části se práce věnuje především teoretickému vymezení problematiky oboru cestovního ruchu a zaměřuje se zde zejména na ukazatele, kterými lze hodnotit potenciál pro rozvoj cestovního ruchu. Ve druhé kapitole jsou pak shrnuty základní údaje o Izraeli, a to včetně náboženství, které je zde naprosto …more
Abstract:
The aim of this diploma thesis is to give an overview of the position of Israel in the international tourism market. In the introductory part, the thesis deals mainly with the theoretical definition of tourism and focuses mainly on the indicators that can assess the potential for tourism development. The second chapter summarizes the basic data on Israel, including the religion, which is absolutely …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 6. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 5. 2017
  • Supervisor: Josef Abrhám
  • Reader: Blanka Havlíčková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/68814