Izrael: postavení na trhu mezinárodního cestovního ruchu – Kateřina Hanzlová
Kateřina Hanzlová
Master's thesis
Izrael: postavení na trhu mezinárodního cestovního ruchu
Israel: position on the international tourism market
Abstract:
Cílem diplomové práce je podat přehled o postavení Izraele na trhu mezinárodního cestovního ruchu. V úvodní části se práce věnuje především teoretickému vymezení problematiky oboru cestovního ruchu a zaměřuje se zde zejména na ukazatele, kterými lze hodnotit potenciál pro rozvoj cestovního ruchu. Ve druhé kapitole jsou pak shrnuty základní údaje o Izraeli, a to včetně náboženství, které je zde naprosto …moreAbstract:
The aim of this diploma thesis is to give an overview of the position of Israel in the international tourism market. In the introductory part, the thesis deals mainly with the theoretical definition of tourism and focuses mainly on the indicators that can assess the potential for tourism development. The second chapter summarizes the basic data on Israel, including the religion, which is absolutely …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 6. 2016
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/68814
Thesis defence
- Date of defence: 29. 5. 2017
- Supervisor: Josef Abrhám
- Reader: Blanka Havlíčková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/68814
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Cestovní ruch
Theses on a related topic
-
Impact of budgets and forecasts on the financial performance and position of the company. Evidence from the United Kingdom
Hayel Al Ajeilat -
Analysis of the Financial Statements in the CTP Investment s.r.o. and Their Impact on the Management of the Company
Rauan Nurbatyrov -
Russian tourism at the global arena
Olga Goriainova -
STRATEGIC ANALYSIS OF THE TRAVEL AGENCY IN THE EDUCATION TOURISM MARKET OF THE CZECH REPUBLIC
Lukáš Heřmánek -
Postavení mužů na trhu práce v závislosti na jejich věku
Andreevová Andreevová -
Analýza vývoje postavení žen v roli matek na trhu práce v ČR za období 2001 – 2021 se zaměřením na flexibilitu trhu práce
Kristýna Kostřicová -
Zhodnocení postavení společnosti A.W. spol s r.o. na trhu dle kritérií definujících tržní sílu subjektu
Pavlína Adamcová -
Specifika turistických expedičních plaveb a postavení na trhu Poseidon Expeditions
Valeriia Fadeeva