Branding of consumer electronics: Comparison of branding strategies for consumer electronics by two companies operating in the Czech Republic – Milena MERHOUTOVÁ
Milena MERHOUTOVÁ
Bachelor's thesis
Branding of consumer electronics: Comparison of branding strategies for consumer electronics by two companies operating in the Czech Republic
Branding of consumer electronics: Comparison of branding strategies for consumer electronics by two companies operating in the Czech Republic
Abstract:
The author is operating with means concerning branding strategy of two competitive companies Apple Inc. and Samsung. As theoretical part are defined terms which are connected to branding. As practical part is considered comparison of strategies by Apple Inc. and Samsung together with making an evaluation of results of questionnaires which content are questions related to field of branding presented …moreAbstract:
V bakalářské práci se autor zabývá způsoby týkajícími se budování značky u dvou konkurenčních firem Apple Inc. a Samsung. Jako teoretická část práce jsou definovány termíny spojené s budováním značky. Jako praktická část je považováno srovnání strategií Apple Inc. a Samsungu spolu s vypracováním a zhodnocením výsledků dotazníků, jejichž obsahem jsou otázky týkající se oblasti budování značky prezentované …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2015
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Alok Kumar, M.A.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MERHOUTOVÁ, Milena. \textit{Branding of consumer electronics: Comparison of branding strategies for consumer electronics by two companies operating in the Czech Republic}. Online. Bachelor's thesis. Plzeň: University of West Bohemia, Faculty of Philosophy and Arts. 2015. Available from: https://theses.cz/id/gha7qo/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
MERHOUTOVÁ, Milena. Branding of consumer electronics: Comparison of branding strategies for consumer electronics by two companies operating in the Czech Republic. Plzeň, 2015. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta filozofickáVázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/
University of West Bohemia
Faculty of Philosophy and ArtsBachelor programme / field:
Linguistics / Foreign Languages for Business
Theses on a related topic
-
Budování značky - marketingové a známkoprávní strategie při rozvoji silné značky
Tamara Saakova -
Marketingová strategie budování hodnoty značky
Soňa Lavičková -
Komunikační strategie budování a řízení hodnoty vybrané značky
Bednář Bednář -
Strategie budování značky na B2B trhu
Petra Pokorná -
Návrh komunikační strategie a budování značky Vivaco.
Kateřina Vansová -
Strategie budování osobní značky pro začínající podnikatele
Anna Žišková -
Návrh strategie pro budování osobní značky v on-line marketingu
Vendula Hrabinová -
TVORBA STRATEGIE PRO BUDOVÁNÍ ZNAČKY HUDEBNÍCH REPRODUKTORŮ HARANGI SOUND
Klára Opatřilová