Bc. Jan Rigó
Bachelor's thesis
Identita, komunikace a sociální sítě
Identity, communication and social networking sites
Abstract:
Cílem této práce je konfrontace narativního pojetí identity člověka (zejm. Paula Ricoeura) s prostředím internetových sociálních sítí jakožto platformy pro komunikaci s druhým, kde se mimo jiné identita člověka také utváří. Bude představena současná akademická diskuse zaměřená na identitu člověka na internetových sociálních sítích. Tato diskuze ovšem nevěnuje komunikativnímu aspektu utváření identity …moreAbstract:
The aim of this thesis is to confront the narrative concept of human identity (especially Paul Ricoeur's) with the environment of social networking sites as a platform for communication with others, where among other things human identity is formed. Current academic discussion focused on human identity on social networking sites will be presented. However, this discussion does not give enough space …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 1. 2020
Identifier:
https://is.muni.cz/th/kxhuw/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 2. 2020
- Supervisor: PhDr. Pavel Baran, CSc.
- Reader: prof. PhDr. Josef Krob, CSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philosophy / Philosophy
Theses on a related topic
-
The Secrets of Communication in Marketing Communication
Lalita Berikbaeva -
New Types of Media and its Influence on the Corporate Communication
Ayoung Park -
Sociální sítě jako prostředek online komunikace obcí
Pamela Lia Magalová -
Sociální a psychologické dimenze komunikace online
Mariana Mery Houštecká -
Etický problém komunikace veřejnoprávních novinářů na online sociální síti Twitter
Klára Ješinová -
Online sociální sítě jako prostředek komunikace tiskových mluvčích organizací integrovaného záchranného systému
Barbora Ficbauerová -
Analýza komunikace České televize a BBC na online sociálních sítích
Adéla Válková -
Online marketingová komunikace největších drogistických řetězců v České republice
Hana Kunešová