Lukáš Přikryl
Bachelor's thesis
Využití 3D Animace mimo filmový průmysl
Use of 3D animation outside of film industry
Abstract:
Cílem této diplomové práce je ukázat, že 3D animace není pouze nástrojem pro grafické účely, jako například pro filmový průmysl, ale že je zároveň využívána i v technických oborech jako jsou například automobilový průmysl, farmaceutický průmysl, herní průmysl apod. Dále práce popisuje, jak se 3D animace vyvíjela, v rychlosti se věnuje i historii animace ve filmovém průmyslu. Z historie animace ve filmu …moreAbstract:
The aim for this bachelor thesis is to show, that 3D animation isn’t only a tool for graphic design purposes, for example film making industry and it is very well used even in technological fields for example Automotive industry, Pharmaceutical industry, Gaming industry etc. It also describes how 3D animation has evolved, and the history of animation in the film industry is also rapidly addressed. …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2021
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2021
- Supervisor: MgA. Martin Hovorka
- Reader: Petr Vrána, prof.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PŘIKRYL, Lukáš. \textit{Využití 3D Animace mimo filmový průmysl}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o., University of Creative Communication. 2021. Available from: https://theses.cz/id/ghzg4h/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o., Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o.Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o.
University of Creative CommunicationBachelor programme / field / specializace:
Visual and Literary Arts / Visual arts / Animation and visual effects
Theses on a related topic
-
2D grafika a animace v počítačových hrách
Lukáš Kučva -
3D tisk a 3D skenování v animaci
Tomáš Svoboda -
Koncept 3D animace a role producenta při tvorbě 3D animovaného filmu
Daniil Nenashev -
Integration of 2D Animation into a 3D Pipeline
Ema Mlynarčíková -
Technologie 2D a 3D animace
Adéla Přikrylová -
Integrace 3D a 2D Animace
Viktoriia Lubsanova -
3D animace řeči v kontextu videoher
Lenka Michalková -
3D animace zasazená do reálného prostředí
Tomáš Kácel
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights