Podpora prodeje jako nástroj ovlivňující kupní chování zákazníka – Andrea Houzarová
Andrea Houzarová
Master's thesis
Podpora prodeje jako nástroj ovlivňující kupní chování zákazníka
Sales promotion as a tool for influencing customer buying behavior
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá kupním chováním zákazníka a jeho reakcemi na spotřebitelskou podporu prodeje. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V první části práce je zkoumána problematika z teoretického hlediska v oblasti marketingu, marketingové komunikace, kupního chování spotřebitele a podpory prodeje. V praktické části práce je charakterizována společnost Tchibo, s. r. …moreAbstract:
The thesis is divided into a theoretical and practical part. The first part, theoretical, is mainly focused on marketing, marketing communication, consumer purchase behavior and sales support. Tchibo, s. r. o., coffee retailer, and the sales promotion tools are discussed and analyzed in the latter part. The latter part, practical, focuses onto two research areas. In the first area, promotions, especially …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 3. 2016
Thesis defence
- Supervisor: doc. Ing. Jaromír Štůsek, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HOUZAROVÁ, Andrea. \textit{Podpora prodeje jako nástroj ovlivňující kupní chování zákazníka}. Online. Master's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2016. Available from: https://theses.cz/id/gixfqc/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementMaster programme / field:
Economics Policy and Administration / Business Administration
Theses on a related topic
-
The Impact of Technological Advancements on Impulse Buying Behavior in Shanghai's B2C E-commerce Sector
Evdokia Michael -
Online impulsive buying behaviour in India
Swaroop Muralinathan -
Sales Promotion Methods and Techniques – Consumer Contest
Elizaveta Zigulia -
Event marketing as a part of the selected company Sales promotion
Nikita Yuskov -
Sales Promotion as a tool of the Integrated Marketing Communication in the selected company (FMCG)
Shawky Gamal Shawky Hassan Rezk -
Příklady nejúspěšnějších sales promotion v sekci prodeje cukrovinek
Šárka Šrůtová -
Sales promotion strategies in Procter&Gamble
Miroslav Šebesta -
Sales Promotion as a Tool of the Integrated Marketing Communication in the Selected Trade Company
Lev Alimpiyev
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights