Bc. Jana TOLAROVÁ

Master's thesis

Výtvarné vyjádření a reflexe prekonceptů emocí u žáků páté třídy ZŠ

Art expression and reflection of emotion preconcepts by fifth-grade pupils of primary school
Abstract:
Diplomová práce představuje didaktický experiment, v němž jsou zkoumána nefigurativní výtvarná vyjádření pojmů emocí u žáků páté třídy. Výzkum využívá kombinaci kvantitativní a kvalitativní metodiky, přičemž základem sondy je vyučovací jednotka výtvarné výchovy. K následné analýze přispěl zejména dotazník zadaný tvůrcům a nezávislým respondentům mimo akci. Výzkum byl realizován ve snaze získat nové …more
Abstract:
The thesis shows a didactic experiment, in which nonfigurative art expression of emotions of the fifth-grade pupils is explored. The research uses a combination of quantitative and qualitative methodology, while the basic unit is one class of art. This is followed by a questionnaire assigned to the creators as well as independent respondents. The research was realized to gain new data, which would …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 7. 2012
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Date of defence: 28. 8. 2012
  • Supervisor: Mgr. Jindřich Lukavský

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

TOLAROVÁ, Jana. Výtvarné vyjádření a reflexe prekonceptů emocí u žáků páté třídy ZŠ. Plzeň, 2012. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogická