Aplikace SSNIP testu za účelem vymezení relevantního trhu v odvětví autobusové dopravy – Bc. Bartoloměj Jičínský
Bc. Bartoloměj Jičínský
Master's thesis
Aplikace SSNIP testu za účelem vymezení relevantního trhu v odvětví autobusové dopravy
Definition of the Relevant Market using the SSNIP Test within a Bus Transport Sector
Abstract:
Cílem diplomové práce je aplikace SSNIP testu za účelem vymezení relevantního trhu v odvětví autobusové dopravy na trase Brno – Praha a zpět. První část tvoří důležitá teoretická východiska k vymezení relevantního trhu. Ve druhé částí je provedena analýza kritické ztráty na zvolené destinaci. Data pro analýzu kritické ztráty byla získána pomocí spotřebitelského průzkumu. Tyto výsledky průzkumu byly …moreAbstract:
The aim of submitted thesis is determination of the relevant market using the SSNIP test within a bus transport sector on the destination Brno – Prague. All fundamental points for the right application SSNIP test are mentioned in theoretical part of this thesis. Practical application of the SSNIP test is carried out in second part of thesis. Data for empirical analysis were obtained by customer survey …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 1. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/n57jl/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 2. 2015
- Supervisor: Ing. Ondřej Krčál, Ph.D.
- Reader: Ing. Václav Rederer
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
JIČÍNSKÝ, Bartoloměj. \textit{Aplikace SSNIP testu za účelem vymezení relevantního trhu v odvětví autobusové dopravy}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Economics and Administration. 2015. Available from: https://theses.cz/id/gkkmgr/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Economic Policy and Administration / Economic Policy
Theses on a related topic
-
Price Promotion Elasticity and Profitability: Case Study of Hair Care and Coloration Market in the Czech Republic
Andrii Ponomarenko -
The impact of advertising on price elasticity
Farid Naghiyev -
The impact of advertising on price elasticity
Farid Naghiyev -
Využití cenové elasticity poptávky při prodeji piva
Miroslav Adamec -
Cenová elasticita poptávky po mimořádných výbavách ve společnosti Škoda Auto a.s.
Gaiaz Mukhadzhinov -
Cenová elasticita funkce poptávky konkrétního produktu
Monika Holmanová -
Cenová elasticita poptávky v odvětví hudebních nahrávek
Ondřej Havelka -
Cenová elasticita poptávky a její dopady na tvorbu cen
Miloslav Mašín