Globalization and its impact on business strategies – Stepan Solovyev
Stepan Solovyev
Master's thesis
Globalization and its impact on business strategies
Globalizace a její dopad na obchodní strategie
Abstract:
Tato diplomová práce je věnována tématu kulturních rozdílů a globalizace. Jedná se o o oblasti, které jsou v dnešním moderním světě velmi důležitým a oblíbeným tématem zaměřeným na rychle se rozvíjející ekonomiky. Tato diplomová práce je založena na studiu kultury Číny a Indie.Hlavním cílem diplomové práce je definovat návrhy, které by mohly být využity k propagaci produktů společnosti Kofola z hlediska …moreAbstract:
This master thesis concerns the topic of cultural differences and globalization, that is a very important and popular topic in the modern world nowadays, orientated towards rapidly developing economies. This diploma thesis is based on the study of the culture of China and India.The main aim of the master thesis is to formulate suggestions that could be utilized to promote the products of Kofola company …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 5. 2018
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/78602
Thesis defence
- Date of defence: 9. 1. 2020
- Supervisor: Mikuláš Pichanič
- Reader: David Říha
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/78602
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / International Business - Central European Business Realities
Theses on a related topic
-
Foreign cultural features in advertisement and their impact on the major society consumers’ behavior
Laura Andresheva-Arginova -
Branding in the Czech Republic. Etymology of some business terms with focus on cultural aspects of branding strategy in the Czech Republic.
Natálie KOSTOHRYZOVÁ -
Cross-cultural analysis of consumer social media engagement
Aida Khadzhibiekova -
Multikulturní chování spotřebitelů v ČR
Sofia Kazachek -
Odlišnosti v nákupním chování spotřebitelů v různých kulturách
Radek Štursa -
Odlišnosti v nákupním chování spotřebitelů v různých kulturách
Jana Nagyová -
Zahraniční sociokulturní prvky v reklamě a jejich vliv na chování spotřebitelů
Pascal Gerhardt -
Covid-related change in consumer behavior in rural Pakistan
Muhammad Usman Riaz