Projevy agrese dětí v procesu adaptace na kolektiv mateřské školy – Bc. Veronika Buchtová, DiS.
Bc. Veronika Buchtová, DiS.
Bakalářská práce
Projevy agrese dětí v procesu adaptace na kolektiv mateřské školy
Manifestations of children aggression in the process of adaptation to a collective in a kindergarten
Anotace:
Cílem bakalářské práce bylo zmapovat projevy agresivního chování u dětí v předškolním věku v procesu adaptace na prostředí mateřské školy a praktické strategie zvládání agrese u dětí pedagogy mateřských škol. Teoretická část definuje základní pojmy – agresivita a agrese, věnuje se jejich základnímu členění, teoriím příčin agrese, typům agrese, rizikovým faktorům zvyšujícím potenciální agresi, nejběžnějším …víceAbstract:
The aim of this thesis was to find out aggressive behavior of preschool age children in the process of adaptation to the environment of kindergarten and to find out practical strategies for managing children´s aggression by teachers in kindergarten. The theoretical part defines basic terms – aggressiveness and aggression, dedicates to their basic division, to the theories of the causes of aggression …víceKlíčová slova
Agresivita dítě předškolní věk tlak školního prostředí stres konflikty ve školním prostředí osobnost dítěte temperament schopnosti adaptace inteligence socializace sociální chování sebehodnocení pedagog domácí prostředí školní prostředí kolektiv osobnostní vývoj vzorce chování fyzické násilí psychické násilí sociální role rodič mateřská škola Aggression child preschool age school environment pressure stress conflict at school the child's personality ability adaptation intelligence socialization social behavior self-esteem teacher home environment school environment collective personality development formulas behavior physical violence psychological violence social roles parent kindergarten
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 23. 4. 2014
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/fasjg/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 27. 5. 2014
- Vedoucí: doc. PhDr. Mgr. Tomáš Čech, Ph.D.
- Oponent: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Konflikty ve školním prostředí z pohledu žáků a pedagogů
Šárka FRŇKOVÁ -
Mediace ve školním prostředí při řešení konfliktů mezi žáky
Tereza Němcová -
Metodická pomůcka pro řešení komunikačních konfliktů žáků ve škole
Sára Šíblová -
Vrstevnická mediace jako preventivní program řešení konfliktů ve školním prostředí
Silvie Slezáková -
Konfliktní situace ve školní praxi
Marek GAŠ -
Konflikty mezi žáky na 1. stupni základní školy
Sandra Hlavoňová -
Comparison of Czech and Taiwanese Lower Secondary School Environment
Eva Zavadilová -
Foreign Language Anxiety Outside of the School Environment
Michaela Jansová