Kateřina ELIÁŠOVÁ

Master's thesis

Možnosti interpretace současné české prózy v literární výchově na střední škole: díla J. Hájíčka, J. Topola a K. Tučkové

The possibilities of interpretation on contemporary czech prose at secondary school literature lesson: works by J. Hájíček, J. Topol and K. Tučková
Abstract:
Cílem diplomové práce je zasazení vybraných českých autorů do kontextu literární historie v hodinách literární výchovy na středních školách. Teoretická část diplomové práce nastiňuje problematiku současné česky psané literatury, dále se věnuje intepretaci vybraných děl autorů Kateřiny Tučkové, Jiřího Hájíčka a Jáchyma Topola. Zároveň sleduje a porovnává žánrové rysy, formu vyprávění, společné motivy …more
Abstract:
The aim of this thesis is to place chosen Czech writers in the context of literary history at secondary school literature lessons. The theoretical part outlines problems of Czech contemporary literature and after that it deals with interpretation of chosen works by Kateřina Tučková, Jiří Hájíček and Jáchym Topol. It also observes and compares genre features, narrative forms and common motives of the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 10. 2019
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Václav Jindráček, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ELIÁŠOVÁ, Kateřina. Možnosti interpretace současné české prózy v literární výchově na střední škole: díla J. Hájíčka, J. Topola a K. Tučkové. Ústí nad Labem, 2019. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta