Bc. Marcela Dušková

Bachelor's thesis

Marketing politických stran - volby do krajského zastupitelstva

Marketing of political parties - Election to the regional council
Abstract:
Marketing jako věda se začal vyvíjet na začátku 19. století, kdy se začaly vytvářet marketingové koncepce, které pomáhaly a pomáhají minimalizovat ztráty a maximalizovat zisk. To stejné platí v marketingu politických stran, kdy je pro nás zisk hlas voličů. Politika je s marketingem úzce spojena, i když to není tak vidět, jako ve společnosti, která své strategie soustřeďuje při prodeji a také při výrobě …more
Abstract:
Marketing as a science sterted developing at the beginning of 19th century, when concepts of marketing were created and they helped and still help to minimalize losses and maximalize profit. The same holdstrue for marketing of political parties, when the profit is notes mean the profit forus. Politics is closely connected with marketing, even if we can´t see it as in factory, whose strategies are focused …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 5. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 15. 6. 2009
  • Supervisor: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
  • Reader: doc. Ing. Anna Klosová, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní