Deutsch nach Englisch. Mehrsprachigkeit, Motivation, Lernstrategien. – Mgr. Petra Fuková
Mgr. Petra Fuková
Bachelor's thesis
Deutsch nach Englisch. Mehrsprachigkeit, Motivation, Lernstrategien.
German after English. Multilingualism, Motivation, Learning Strategies.
Abstract:
This bachelor thesis starts from the basis of today’s situation in the area of foreign language teaching. English becomes by far the language number 1 and in the majority of schools it is being taught as first foreign language. German follows only as 2nd or even 3rd foreign language. This phenomenon is not only typical for the Czech Republic; it is also a tendency which is widespread in the whole of …moreAbstract:
Tato bakalářská práce vychází ze současné situace v oblasti výuky cizích jazyků. Agličtina se s naprostou převahou stává jazykem číslo 1, ve většině škol se vyučuje jako 1. cizí jazyk. Němčina následuje až jako 2. nebo i 3. cizí jazyk. Tento jev není typický pouze pro Českou republiku, jedná se o tendenci, která je rozšířena v celé Evropě. Je však toto pořadí jazyků vhodné? Je člověk, který umí anglicky …more
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2011
Identifier:
https://is.muni.cz/th/endtf/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 6. 2011
- Supervisor: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Teacher Training in Foreign Languages - German Language
Theses on a related topic
-
Výuka angličtiny na základní škole a jazyková politika českého státu
Veronika Lukešová -
Autonomous Learning at Universities and Its Influence on Language Learning Strategies and Metacognition
Lenka Zouhar Ludvíková -
Learning Strategies for Introverted Learners Aimed at Online Learning
Kateřina Muchová -
Multisensory Structured Language Instruction in Vocabulary Learning Strategies - Comparison of Influences on Learners with and without Specific Learning Difficulties
Lenka Krajčovičová -
Learning Styles and Learning Strategies of Gifted Students in English Lessons
Hana Chlubná -
Helping the learner to develop their vocabulary learning strategies
Almagul Shakirova