Deutsch nach Englisch. Mehrsprachigkeit, Motivation, Lernstrategien. – Mgr. Petra Fuková
Mgr. Petra Fuková
Bachelor's thesis
Deutsch nach Englisch. Mehrsprachigkeit, Motivation, Lernstrategien.
German after English. Multilingualism, Motivation, Learning Strategies.
Abstract:
This bachelor thesis starts from the basis of today’s situation in the area of foreign language teaching. English becomes by far the language number 1 and in the majority of schools it is being taught as first foreign language. German follows only as 2nd or even 3rd foreign language. This phenomenon is not only typical for the Czech Republic; it is also a tendency which is widespread in the whole of …viacAbstract:
Tato bakalářská práce vychází ze současné situace v oblasti výuky cizích jazyků. Agličtina se s naprostou převahou stává jazykem číslo 1, ve většině škol se vyučuje jako 1. cizí jazyk. Němčina následuje až jako 2. nebo i 3. cizí jazyk. Tento jev není typický pouze pro Českou republiku, jedná se o tendenci, která je rozšířena v celé Evropě. Je však toto pořadí jazyků vhodné? Je člověk, který umí anglicky …viac
Jazyk práce: German
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 18. 4. 2011
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/endtf/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 6. 6. 2011
- Vedúci: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / odbor:
Specialization in Education / Teacher Training in Foreign Languages - German Language
Práce na příbuzné téma
-
Výuka angličtiny na základní škole a jazyková politika českého státu
Veronika Lukešová -
Autonomous Learning at Universities and Its Influence on Language Learning Strategies and Metacognition
Lenka Zouhar Ludvíková -
Multisensory Structured Language Instruction in Vocabulary Learning Strategies - Comparison of Influences on Learners with and without Specific Learning Difficulties
Lenka Krajčovičová -
Learning Strategies for Introverted Learners Aimed at Online Learning
Kateřina Muchová -
Learning Styles and Learning Strategies of Gifted Students in English Lessons
Hana Chlubná -
Helping the learner to develop their vocabulary learning strategies
Almagul Shakirova