Projektová výuka algoritmízace a programování na střední škole – Ing. Miroslav Novotný
Ing. Miroslav Novotný
absolventská práce studenta CŽV
Projektová výuka algoritmízace a programování na střední škole
Project-based learning of algorithmization and programming on high school
Abstract:
Cílem této práce je představit projektovou výuku, její výhody a nevýhody a na příkladech ukázat jakým způsobem je možné ji aplikovat při výuce programování na středních školách. Práce prezentuje dva příklady, které je možné použít jako základ při návrhu a přípravě projektové realizace ve třídě.Abstract:
The goal of this thesis is to introduce project-based learning, its advantages and disadvantages, and by using examples show how to apply it in the teaching of programming in high schools. The thesis contains two examples, which can then be used as a basis for planning, designing and preparing for the project-based learning in the classroom.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 5. 2022
Thesis defence
- Date of defence: 16. 6. 2022
- Supervisor: Ing. Ludmila Brestičová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
NOVOTNÝ, Miroslav. \textit{Projektová výuka algoritmízace a~programování na střední škole}. Online. Final thesis of the lifelong learning student. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Institute of Lifelong Learning. 2022. Available from: https://theses.cz/id/gpfysz/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Institut celoživotního vzděláváníMendel University in Brno
Institute of Lifelong Learningceloživotní:
Study of pedagogy
Theses on a related topic
-
Cultivating Language Learning: The Effectiveness of Experiential and Project-Based ESL Learning in an Agricultural Setting
Jason Monroe Helmer -
Using Tablets for Project-Based Learning in EFL: Course Design
Tereza Potůčková -
Advantages and Disadvantages of Project-Based ESL Learning for Children with Attention Disorders
Radim KLEMENS -
Project Based Learning in English lessons at elementary school
Petra Přikrylová -
Výuka žáků střední školy na dřevoobráběcích strojích
Julius Gažik -
Žáci střední zdravotnické školy a distanční výuka
Petra Pavlíková -
Výuka ochrany člověka za mimořádných událostí na střední pedagogické škole
Miloslava Koláčková -
Výuka práva na střední odborné škole
Monika Nováčková