Strategies of persuasion and manipulation in online advertising discourse – Eliška LAZECKÁ
Eliška LAZECKÁ
Bachelor's thesis
Strategies of persuasion and manipulation in online advertising discourse
Strategies of persuasion and manipulation in online advertising discourse
Abstract:
The purpose of this bachelor's thesis is to analyse the persuasion and manipulation strategies used in the online advertising discourse, a highly relevant topic in today's consumer society, which is constantly digitally exposed. Using a qualitative method of analysis, this study applies Aristotelian rhetoric, Critical Discourse Analysis, and Rapport Management Theory to the corpus of selected online …moreAbstract:
Cílem této bakalářské práce je analýza použití strategií přesvědčování a manipulace v diskurzu online reklamy, což je aktuální problém dnešní konzumní společnosti, která je neustále vystavována digitálním podnětům. Za pomoci kvalitativního výzkumu aplikuje tato studie Aristotelovu rétoriku, kritickou analýzu diskurzu a teorii řízení vztahů na korpus tvořený vybranými reklamními kampaněmi. Výzkum odhaluje …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 5. 2025
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Christopher Hopkinson, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
LAZECKÁ, Eliška. Strategies of persuasion and manipulation in online advertising discourse. Ostrava, 2025. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
English Philology / English Language in professional communication
Theses on a related topic
-
Marketingová komunikace jako nástroj sociální manipulace (Problém ovlivňování okrajových sociálních skupin)
Jan Štefina -
Exploring the Effectiveness of Social Media Marketing on Enhancing Brand Awareness for Mayalukas Marketing Agency
Maria Laura Elvir Ramirez -
Optimalizace online kampaní ve vybrané firmě
Matěj Šimeček -
Online reklamní kampaň značky Colvia
Kowolowská Kowolowská -
Online marketingová kampaň e-shopu www.titkakhodinky.cz
Venglář Venglář -
Návrh optimalizace kampaní online výkonnostního marketingu pro e-shop Nature Vitality
David Koller -
Online kampaně pro uchazeče o studium na FIM UHK
Daniela Víchová -
Proměna ideálu ženské krásy v současných online reklamních kampaních
Romana Bocková