Eliška LAZECKÁ

Bachelor's thesis

Strategies of persuasion and manipulation in online advertising discourse

Strategies of persuasion and manipulation in online advertising discourse
Abstract:
The purpose of this bachelor's thesis is to analyse the persuasion and manipulation strategies used in the online advertising discourse, a highly relevant topic in today's consumer society, which is constantly digitally exposed. Using a qualitative method of analysis, this study applies Aristotelian rhetoric, Critical Discourse Analysis, and Rapport Management Theory to the corpus of selected online …more
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je analýza použití strategií přesvědčování a manipulace v diskurzu online reklamy, což je aktuální problém dnešní konzumní společnosti, která je neustále vystavována digitálním podnětům. Za pomoci kvalitativního výzkumu aplikuje tato studie Aristotelovu rétoriku, kritickou analýzu diskurzu a teorii řízení vztahů na korpus tvořený vybranými reklamními kampaněmi. Výzkum odhaluje …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 5. 2025
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Christopher Hopkinson, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

LAZECKÁ, Eliška. Strategies of persuasion and manipulation in online advertising discourse. Ostrava, 2025. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakulta