Mediální výchova jako průřezové téma ve výuce francouzského jazyka – Bc. Alžběta Paulasová
Bc. Alžběta Paulasová
Master's thesis
Mediální výchova jako průřezové téma ve výuce francouzského jazyka
Media studies as a cross-sectional theme in french language education
Abstract:
Práce mapuje současný stav výuky průřezového tématu mediální výchova. Dynamika médiální oblasti klade na příjemce velké nároky pokud jde o mediální gramotnost (kriticko-analytický přístup k přijímaným informacím). Výuka mediální výchovy je možná nejen samostatně, ale i v rámci jiných předmětů. Zde je to demonstrováno na výuce francouzštiny, včetně konkrétních příkladů didaktických materiálů.Abstract:
This thesis is a description of current tuition stage of cross-cutting topic of media education. Dynamics of media field poses high demands on recipient as far as the media literacy is concerned (critical and analytical approach to information received). Tuition of media education may be autonomous but it may also be included in other subjects. In this thesis it is illustrated on tuition of french …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 12. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/d6klq/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 2. 2018
- Supervisor: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
- Reader: Mgr. Petra Suquet, M.A.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in French Language and Literature
Theses on a related topic
-
Strategie učení se cizímu jazyku u nevidomých studentů anglického jazyka jako cizího jazyka
Ivana Hovořáková -
Výuka předmětu didaktika ruského jazyka na Latvijas Universitate.
Markéta Šťastná -
Lingvističeskaja vežlivosť v ustnoj interakcii učaščichsja kak aspect formirovanija mežkulturnoj kommunikativnoj kompetencii pri obučenii russkomu jazyku v češskich osnovnych školach
Janina Krejčí -
Mediální gramotnost ve výuce výtvarné výchovy
Barbora CZAJOVÁ -
Mediální gramotnost ve vztahu ke kritickému myšlení
Kateřina JANČÍKOVÁ -
Design výukového programu o mediální gramotnosti a dezinformacích ve virtuální realitě
Tomáš Hlobil -
Mediální výchova na gymnáziích perspektivou učitelů
Anna Zdráhalová -
Výukové materiály do mediální výchovy pro 2. stupeň základní školy
Anna PEKÁRKOVÁ