Jakub Roučka

Master's thesis

Web 2.0 a proměna spotřebitele

Web 2.0: Consumer Evolution
Abstract:
Web 2.0 je označení pro skupinu internetových nástrojů, které spojuje interaktivita a sociální rozměr. Tato práce rozlišuje mezi Internetem a Webem, vysvětluje technologický vývoj směřující ke vzniku Webu 2.0 a obsahuje popis základních nástrojů této platformy. Následující část zkoumá síťové efekty a vznik virtuálních komunit, jakož i motivaci uživatele k participaci na internetu. Rozvádí typologii …more
Abstract:
Web 2.0 is loosely defined as a set of interactive and social online tools. This thesis distinguishes between the terms Internet and Web, explains the evolution of the Web towards the Web 2.0 and describes the fundamental parts of this platform. The following chapter examines the network effects, virtual communities and the reason to participate in the online environment. It also investigates the user …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 11. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 6. 2012
  • Supervisor: Jiří Mikeš
  • Reader: Milan Postler

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/31724

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod