Jakub Roučka
Master's thesis
Web 2.0 a proměna spotřebitele
Web 2.0: Consumer Evolution
Abstract:
Web 2.0 je označení pro skupinu internetových nástrojů, které spojuje interaktivita a sociální rozměr. Tato práce rozlišuje mezi Internetem a Webem, vysvětluje technologický vývoj směřující ke vzniku Webu 2.0 a obsahuje popis základních nástrojů této platformy. Následující část zkoumá síťové efekty a vznik virtuálních komunit, jakož i motivaci uživatele k participaci na internetu. Rozvádí typologii …moreAbstract:
Web 2.0 is loosely defined as a set of interactive and social online tools. This thesis distinguishes between the terms Internet and Web, explains the evolution of the Web towards the Web 2.0 and describes the fundamental parts of this platform. The following chapter examines the network effects, virtual communities and the reason to participate in the online environment. It also investigates the user …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 11. 2011
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/31724
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2012
- Supervisor: Jiří Mikeš
- Reader: Milan Postler
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/31724
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Recepce informací na online sociální síti Facebook
Michaela Galuszková -
Sociální sítě a jejich využití v českém hotelnictví
Yuliya Samoylenko -
Jak sociální sítě ovlivňují nákupní chování spotřebitelů
Filip CHALOUPKA -
Online média (sociální sítě) jako komunikační kanál soudobého public relations
Kamilla Yerkimbekova -
Sociální sítě jako marketingový nástroj pro propagaci
Evgeniia Artemenkova -
Motivace zákazníka k nákupu
Konrádová Konrádová -
Changes in Consumer Behaviour and their Impact on Marketing Management
Karina Zaripova -
Consumer Behaviour Analysis of Online Food Ordering in Colombia
Juan Carlos Palacio Pedroza