Úroveň vstupních kompetencí pro zvládání učebního oboru v závislosti na absolvovaném školním vzdělávacím programu pro základní vzdělávání – PaedDr. Pavlína BASLEROVÁ
PaedDr. Pavlína BASLEROVÁ
Doctoral thesis
Úroveň vstupních kompetencí pro zvládání učebního oboru v závislosti na absolvovaném školním vzdělávacím programu pro základní vzdělávání
Entry level of competencies for managing apprenticeship depending on level on the completed School Education Program (SEP) for primary education - effectiveness of inclusive education for students with deficits in mental functioning In the Czech Republic in recent years, many discussions are held about whether practical elementary schools have their place in the educational system. Proponents and opponents of practical elementary schools miss data on the effectiveness of education of students with disabilities because of the dwindling intellectual abilities. The aim is through appropriate research methods to provide the necessary information about whether attended form of basic education (individual integration into regular schools and education in schools for pupils with mild mental disability) has an impact on the success of this group of graduates of elementary schools continued their education at vocational School (class educational fields E).
Abstract:
Efektivita inkluzivního vzdělávání u žáků s deficitem v oblasti mentálních funkcí V ČR se v posledních letech množí diskuse o tom, zda základní školy praktické mají své místo ve vzdělávací soustavě. Zastáncům i odpůrcům základních škol praktických chybí data o efektivitě vzdělávání žáků se znevýhodněním z důvodu úbytku rozumových schopností. Cílem práce je pomocí odpovídajících výzkumných metod zajistit …moreAbstract:
Effectiveness of inclusive education for students with deficits in mental functioning In the Czech Republic in recent years, many discussions are held about whether practical elementary schools have their place in the educational system. Proponents and opponents of practical elementary schools miss data on the effectiveness of education of students with disabilities because of the dwindling intellectual …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 4. 2017
Thesis defence
- Date of defence: 6. 6. 2017
- Supervisor: prof. PaedDr. Jan Michalík, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BASLEROVÁ, Pavlína. \textit{Úroveň vstupních kompetencí pro zvládání učebního oboru v závislosti na absolvovaném školním vzdělávacím programu pro základní vzdělávání}. Online. Doctoral theses, Dissertations. Olomouc: Palacký University Olomouc, Faculty of Education. 2017. Available from: https://theses.cz/id/gshsk0/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
BASLEROVÁ, Pavlína. Úroveň vstupních kompetencí pro zvládání učebního oboru v závislosti na absolvovaném školním vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Olomouc, 2017. disertační práce (Ph.D.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Pedagogická fakultaPALACKÝ UNIVERSITY OLOMOUC
Faculty of EducationDoctoral programme / field:
Special Needs Pedagogy / Special Education
Theses on a related topic
-
Analýza vzdělávání žáků s mentálním postižením se zaměřením na využití Feuersteinovy metody instrumentálního obohacování u žáků s Downovým syndromem
Kateřina Jiskrová -
Přístupy k žákům s lehkým mentálním postižením a přidruženým syndromem poruchy pozornosti s hyperaktivitou
Nikola Suchánková -
Rozvoj kreativity ve vyučování s ohledem na žáky s mentálním postižením v rámci inkluze v podmínkách běžných ZŠ
Helena Nováková -
Rozvoj komunikačních schopností žáků s mentálním postižením s využitím systémů AAK
Eva Menglerová -
Postavení žáků s lehkým mentálním postižením v kolektivu žáků v zařízení s nařízenou ústavní nebo ochrannou výchovou
Ladislav Nachlinger -
Využití artefiletických postupů při práci s žáky s mentálním postižením
Kristýna HUDAŇOVÁ -
Kreativní činnosti s žáky s mentálním postižením a autismem
Eliška Brožová -
Práce s hlínou při edukaci žáků s mentálním postižením na praktické škole dvouleté
Petra MATOUŠKOVÁ
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights