Bc. Kateřina MOLENDOVÁ
Bachelor's thesis
Viralita a vizuální kultura
Virality and visual culture
Abstract:
Tématem bakalářské práce jsou vizuální preference masové kultury sledované prostřednictvím virálních videí šířených uživateli sociálních sítí. Práce se soustředí na rozbor motivů, které je možné ve virálních videích vysledovat a které jsou v rámci této kultury stereotypně opakovány a nadužívány. Vyjadřovací klišé a stereotypy, na kterých ulpívá masová kultura, se stávají podnětem k vytvoření autorského …moreAbstract:
The aim of the bachelor thesis is to determine the visual preferences of mass culture. These preferences are monitored through viral videos shared on social networks. The thesis analyzes the themes that are commonly seen in viral videos on the internet and that are stereotypically repeated and overused within this culture. The expression clichés and stereotypes that mass culture sticks to would become …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2014
Thesis defence
- Date of defence: 21. 5. 2014
- Supervisor: Mgr. Miroslav Hašek, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MOLENDOVÁ, Kateřina. \textit{Viralita a vizuální kultura}. Online. Bachelor's thesis. Ústí nad Labem: University of Jan Evangelista Purkyně in Ústí nad Labem, Faculty of Education. 2014. Available from: https://theses.cz/id/gtmjxa/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
MOLENDOVÁ, Kateřina. Viralita a vizuální kultura. Ústí nad Labem, 2014. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakultaJAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / ČJ VV VZ
Theses on a related topic
-
Skupinová identita a spotřební kultura
Maria Pustoshilova -
Sociální sítě jako nová kultura a prožívání druhé identity
Kristýna Bezděková -
POPULÁRNÍ KULTURA JAKO PŘEDMĚT KOMUNIKACE
Jana Kunešová -
Tělesná kultura v umění
Lucie TICHÁ