Inovativní přístupy ve výuce vybraných chemických témat na ZŠ – Bc. Lucie Kopecká
Bc. Lucie Kopecká
Master's thesis
Inovativní přístupy ve výuce vybraných chemických témat na ZŠ
Innovative approaches in teaching selected chemical topics at the elementary school
Abstract:
Diplomová práce “Inovativní přístupy ve výuce vybraných chemických témat na ZŠ“ je zaměřená na využití vybraných aktivizačních metod (badatelsky orientovaná výuka, problémová výuka, laboratorní cvičení, projektová výuka a integrovaná tematická výuka) ve výuce. Teoretická část se zabývá vymezením základních pojmů a východisek pro možné konkrétní zpracování výše uvedených metod u vybraných chemických …moreAbstract:
The thesis "Innovative approaches in teaching selected chemical topics at the elementary school" is aimed at the use of selected activation methods (inquiry-based learning, problem teaching, laboratory exercises, project teaching, integrated thematic instruction) in the classroom. The theoretical part explains the basic concepts and solutions for possible specific processing of the above methods on …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/s7hkw/
Thesis defence
- Date of defence: 5. 6. 2017
- Supervisor: Mgr. Irena Plucková, Ph.D.
- Reader: PhDr. Mgr. Monika Bortlíková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School Teacher Training in Chemistry
Theses on a related topic
-
Aspekty a využití aktivizujících metod v programech science centra
Nikola Krajčiová -
Využití metod badatelsky orientované vyuky a vyuky STEM (science - technology - engineering - mathematics) při práci s nadanymi žáky ve věku 8 až 12 let.
Jakub IVANIČ -
Badatelsky orientovaná výuka s využitím modulů
Jana Širůčková -
Badatelsky orientované úlohy pro chemii
Leoš Sáblík -
Badatelsky pojatá teorie grafů na SŠ
David Moravec -
Badatelsky orientovaná výuka technických témat na 1. stupni ZŠ
Lucie KAŠPAROVÁ -
Badatelsky orientovaná výuka a její uplatnění při výuce technického předmětu
Lenka PROCHÁZKOVÁ -
Badatelsky orientovaná výuka pro průřezové téma environmentální výchovy
Václav JÍCHA