Bezobalové nakupování a jeho realizace ve vybrané maloobchodní jednotce – Kateřina Peštová
Kateřina Peštová
Bachelor's thesis
Bezobalové nakupování a jeho realizace ve vybrané maloobchodní jednotce
Zero Waste Shopping And Its Implementation in a Selected Retail Unit
Abstract:
Tato bakalářská práce je zaměřena na bezobalové nakupování. Hlavním cílem práce je identifikovat vývoj vybrané maloobchodní jednotky. První část v obsahuje teoretická východiska týkající se obalu, bezobalového nakupování především konceptu zero waste a dále vysvětlení maloobchodního prodeje. V druhé části jsou zpracovány na základě obchodní dokumentace vybrané maloobchodní prodejny analýzy časových …moreAbstract:
This bachelor thesis focuses on the unpackaged shopping. The main objective of the thesis is to identify the development of a selected retail unit. The first part in contains the theoretical background regarding packaging, zero waste shopping especially the concept of zero waste and furthermore an explanation of retailing. In the second part, time series analyses are prepared based on the business …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2022
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Petra Šánová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PEŠTOVÁ, Kateřina. \textit{Bezobalové nakupování a jeho realizace ve vybrané maloobchodní jednotce}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2022. Available from: https://theses.cz/id/gvrd7q/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementBachelor programme:
Ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Koncept Zero Waste v prostředí bezobalových obchodů
Lucie Šedivá -
Farmářské trhy a lokální ekonomika
Sára Hloušková -
Farmers Markets as a Strategic Tool in Municipality Branding
Marek Matějka -
Farmářské trhy a dotace v českém a francouzském prostředí (přínosy pro individuální producenty)
Barbora Literová -
Segment LOHAS a nabídka regionálních gastronomických produktů Karlovarského kraje se zaměřením na farmářské trhy
Martina Borýsková -
Farmářské trhy jako součást lokální a regionální kultury
Lucie Zápotocká -
Farmářské trhy pohledem spotřebitelů
Lucie HNÍDKOVÁ -
Farmářské trhy na Brněnsku
Jaroslav Frantík
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights