Dramatická výchova jako nástroj pro rozvíjení sociální kompetence u dětí s poruchou chování – Bc. Jana Zemanová
Bc. Jana Zemanová
Bakalářská práce
Dramatická výchova jako nástroj pro rozvíjení sociální kompetence u dětí s poruchou chování
Drama in Education Like the Method to Development of Social Skills of Children with Behavior Disorders
Anotace:
Má bakalářská práce nese název Dramatická výchova jako nástroj pro rozvíjení sociální kompetence u dětí s predikcí poruch chování. První kapitola vymezuje sociální kompetenci, její význam pro rozvoj dítěte a specifikuje jí ve dvou rovinách – v rovině osobnostní a rovině interakční. Obsahuje informace o významu sociální kompetence pro vzdělání a zprostředkovává přehled vývoje sociální kompetence u dětí …víceAbstract:
The name of my bachelor work is Drama in education like the method to developing of social skills of children in danger of behavioral disorders. The first chapter delimitative social skills and their importance for development of child itemize two levels of social skills – in personal and interactive. The chapter includes the information about the importance of social skills for education and conveys …víceKlíčová slova
sociální kompetence osobnost dítě rozvoj sociální inteligence základní potřeby socializace sociální učení Rámcově vzdělávací program učitel vzdělávání rovina osobnostní rovina interakční komunikace spolupráce sebepojetí emocionalita sebeovládání sebehodnocení emocionální stabilita vyjadřování emocí egoismus empatie řešení konfliktu vyjadřovací schopnosti tolerance rodina problémy v chování porucha chování sebekritičnost hyperaktivita zanedbané dítě sociálně znevýhodněné prostředí motivace náprava krizová situace lhaní méněcennost impulzivita dramatická výchova jednání fikce improvizace interpretace reflexe dramatická hra pravidla obrazotvornost soustředění schopnost pomoci.
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 24. 4. 2007
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/s9dbz/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 9. 5. 2007
- Vedoucí: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Prevence sociálně patologických jevů u žáků ze sociálně znevýhodněných prostředí
Čechová Čechová -
Sociálně znevýhodněné prostředí a počáteční vzdělávání dítěte
Pavla Strýčková -
Podpora a motivace žáků ze sociálně znevýhodněného prostředí na základní škole
Nikola Brušáková -
Vzdělávání dítěte s lehkým mentálním postižením ze sociálně znevýhodněného prostředí v mateřské škole
Monika Cihlová -
Doučovací pobyt jako podpora výuky českého jazyka pro žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí
Irena Ihmová -
Specifika školního vzdělávání dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí
Eliška Blažková -
Problematika dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí v mateřských školách
Veronika Hrdličková -
Školní preventivní program a jeho úloha při socializaci žáků pocházejících ze sociálně znevýhodněného prostředí
Iva Gallová