Bc. Veronika Votrubová

Bachelor's thesis

Podíl reklamy na problémech soudobého způsobu života společnosti

Advertising Participation in the Problems of the Topical life of the Society
Abstract:
Předkládaná práce se v teoreticko-metodologické části zaměřuje na vliv reklamy na společnost a její životní styl. Reklama je významným fenoménem současné doby, která může ovlivňovat hodnoty člověka, jeho sociální, etické, ekonomické i estetické vnímání. V této části je společnost popsána ze dvou stěžejních hledisek: jako informační společnost, ve které hraje nejdůležitější roli přístup k informacím …more
Abstract:
Presenting work is focused in its theoretical part on advertising and promotion influence of society and lifestyle. Advertising is an important phenomenon of the present time that can have an effect on the human value attitudes, his social, ethical, economical and aesthetic perception. In this part, the society is viewed from two significant aspects: firstly, as information society, in which the most …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 7. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 24. 8. 2011
  • Supervisor: prof. Ing. František Zich, DrSc.
  • Reader: doc. Dr. Zdeněk Cecava, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní