Mgr. Dagmar Úlehlová
Advanced ('rigorózní') thesis
Domácí násilí jako etopedický problém
Domestic Violence as a Problem of Emotional and Behavioral Difficulties
Abstract:
Rigorózní práce je vedena snahou porozumět vztahu mezi výskytem domácího násilí v rodině dítěte a jeho důsledky na rozvoj osobnosti dítěte. Současně snahou nastínit speciálně edukační přístup k těmto dětem, které můžeme řadit mezi děti sociálně znevýhodněné a se specifickými vzdělávacími potřebami. Smyslem práce je poukázat na nezbytnost cílené etopedické intervence u dětí ohrožených domácím násilím …moreAbstract:
This work aims to understand relations between occurrence of domestic violence in the family of the child and its impacts on the development of the child’s personality. At the same time it is an attempt to outline special educational approaches to children, who fall within the group of socially disadvantaged ones, with specific educational needs. The purpose of the work is to point at the necessity …moreKeywords
Domestic Violence Child abuse and neglect Dysfunctional family At-risk Youth Crisis Crisis Intervention Teaching Intervention Challenging Pupil Pupil with Special Educational Needs Emotional and Behavioral Disorders Educational Intervention Counseling domácí násilí týrané a zneužívané dítě dysfunkční rodina dítě v riziku krize krizová intervence pedagogická intervence problémový žák žák se speciálními vzdělávacími potřebami poruchy emocí a chování speciálně pedagogická edukace poradenství etopedie
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 11. 2009
Identifier:
https://is.muni.cz/th/mg8bd/
Thesis defence
- Date of defence: 1. 12. 2009
- Reader: prof. PhDr. Mgr. Pavel Mühlpachr, Ph.D., doc. PhDr. Jaroslav Kysučan, CSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationAdvanced ('rigorózní řízení') programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Základní školy s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí a na romské žáky
Rostislav Maršálek -
Srovnání vzdělávání žáků se zrakovým postižením ve škole hlavního vzdělávacího proudu a ve škole pro žáky se zrakovým postižením
Anna Ferdinandová -
Emoční vztah žáku základní školy k tělesné výchově se začleněným žákem se speciálními vzdělávacími potřebami
Klára HOROVÁ -
Kompetence učitelů 1. stupně ZŠ k práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadanými
Veronika SCHÖPFEROVÁ -
Komparace legislativních a koncepčních dokumentů České republiky, Francie a provincie Québec se zaměřením na vzdělávání žáků se speciálními potřebami
Edita BOURRIEZ -
Zajištění péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami na základní škole se zaměřením na předmět speciálně pedagogické péče.
Daniela CHMELOVÁ -
Možnosti efektivní komunikace se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v prostředí ZŠ
Lucie ŠKUTOVÁ -
Specifika práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami ve školní družině
Veronika POKORNÁ