Upcycling – spotřebitelský módní trend v propagaci fashion – Miriam Habibi
Miriam Habibi
Bachelor's thesis
Upcycling – spotřebitelský módní trend v propagaci fashion
Upcycling – the consumer’s trend in the fashion promotion
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá budováním specifické módní značky na českém trhu. Je zaměřena na proces tvorby udržitelné značky v oděvním průmyslu, jako reakce na problematiku fast fashion a jejího dopadu na životní prostředí. Teoretická část práce vymezuje klíčové pojmy související s módou a jejím aktuálním postavením na trhu. Dále definuje různé aspekty značky, jejich prvky a metody analýzy tržního a …moreAbstract:
The bachelor’s thesis deals with building of a specific fashion brand on the Czech market. It is focused on the process of creating a sustainable brand in the fashion industry as a response to the issue of fast fashion and its impact on the environment. The theoretical part of the thesis delimits the key concepts related to the fashion and its current position on the market. It also defines various …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2021
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Ludmila Navrátilová, Ph.D.
- Reader: Petra Koudelková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: NEWTON College a.s., NEWTON College a.s.NEWTON College a.s.
NEWTON College a.s.Bachelor programme:
Economics and Management
Theses on a related topic
-
Fashion marketing - Efektivita a vliv influencerů v módním průmyslu
Kristýna Poláčková -
Marketing Strategies in Fashion Industry
Zuzana Čmielová -
Módní tvorba v České republice aneb jak vytvořit úspěšnou módní značku
Sandra Adamčíková -
Fashion marketing na internetu - případová studie
Gabriela Bohabojová -
Start an Online Fashion Brand from Scratch
Julie Arsentyeva -
Market entry of German fashion brand into the Netherlands
Jana Fleischer -
Slow Fashion, aneb tempo giusto ve světě pomíjivých módních trendů
Ivana Ježková -
Brand Building Módní Značky Jan
Kristýna Škamralová