Martin RUDZKI

Bachelor's thesis

The English language in the advertisements presented in Czech magazines

Anglický jazyk v reklamách prezentovaných v českých časopisech
Abstract:
This thesis is focused on the use of English words in selected Czech magazine advertisements. The theoretical part deals with the topic of advertising, its division, but examines also print media, especially magazines. The strategies used in magazine advertisements as well as the structure of print advertisements are also clarified. Subsequently, the advertisements are analyzed in the practical section …more
Abstract:
Tato bakalářská práce je zaměřena na užití anglických slov v reklamách vybraných českých časopisů. Teoretická část práce se zabývá reklamní činností a jejím rozdělením. Z tiskových médií se věnuje zejména časopisům. Dále jsou objasněny také strategie využívané v časopiseckých reklamách společně se strukturou tištěné reklamy. Následně jsou reklamy v praktické časti analyzovány se zaměřením na množství …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2019
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Ivana Janoušková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

RUDZKI, Martin. The English language in the advertisements presented in Czech magazines. Ostrava, 2019. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakulta