Vliv struktury nákladů na tržní pozici vybraných pivovarů v ČR – Bc. Marek Mužík
Bc. Marek Mužík
Master's thesis
Vliv struktury nákladů na tržní pozici vybraných pivovarů v ČR
Influence of Cost Structure on Market Position of Selected Breweries in the CR
Abstract:
Práce analyzuje strukturu nákladů vybraných pivovarů a analyzuje trh piva v České republice jako celek. Dále porovnává a vyhodnocuje pivovary Národní pivovar Budějovický Budvar a.s., Svijany a.s. a Břevnovský pivovar sv. Vojtěch a.s. podle vybraných marketingových a finančních ukazatelů. Pomocí BCG a SWOT analýzy vyhodnocuje vlivy na vybrané pivovary a budoucí vývoj tohoto oboru potravinářské výroby …moreAbstract:
The thesis analyses structure of costs of selected breweries and also market of beer in the Czech Republic as a whole. Compares and evaluates breweries Národní pivovar Budějovický Budvar a.s., Svijany a.s. and Břevnovský pivovar sv. Vojtěch a.s. according to marketing and finance indicators. By using BCG and SWOT analysis the thesis evaluates impact on selected breweries and future effect of this field …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 12. 2019
Identifier:
https://is.ambis.cz/th/acr7k/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 2. 2020
- Supervisor: Ing. Helena Cetlová
- Reader: Ing. David Mareš, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MUŽÍK, Marek. \textit{Vliv struktury nákladů na tržní pozici vybraných pivovarů v ČR}. Online. Master's thesis. Praha: The College of Regional Development and Banking Institute - AMBIS, a.s. 2019. Available from: https://theses.cz/id/h4doi7/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola regionálního rozvoje a Bankovní institut – AMBISThe College of Regional Development and Banking Institute – AMBIS, a.s.
Master programme / field:
Economics and Management / Finance
Theses on a related topic
-
Interní marketing vybraného podniku
Dominika Cyříková -
Personální marketing ve vybraném podniku
Gabriela Němcová -
Social Media marketing podniku cestovního ruchu se zaměřením na Instagram marketing
Simona Nováčková -
Personální marketing a jeho využití ve vybraném podniku
Jaroslav Mašek -
Personální marketing (analýza vybraného podniku)
Alena Zelenková -
Marketing služieb a situačná analýza podniku AM RESTAURANT, s. r. o.
Marianna Durjančíková -
Marketing a analýza spokojenosti zákazníků vybraného podniku
Valentýna Zamastilová -
Interní marketing ve vybraném podniku
Sabina Koukolová